Тел./факс: +38 (0432) 43-94-31

Дистанційна підтримка освітнього процесу під час карантину

20.04.2024

Дистанційна підтримка освітнього процесу під час карантину

     «Ура! Канікули продовжили!» - так думали діти після оголошення карантину.  Але ейфорія «нічогонероблення» пройшла дуже швидко…

     Гуляти на вулиці – ЗАБОРОНЕНО! Спілкуватися з друзями – ЗАБОРОНЕНО! Ходити до школи – НЕ ДОЗВОЛЯЮТЬ! Навіть до бабусі в гості не поїдеш… І читати самому не цікаво, … і гратися.

     Але… Діти сьогодні зростають у цифровому світі і для них цілком природним є цифрове середовище, яке вони використовують для ігор, спілкування, отримання та обміну інформацією. Тому і впровадження дистанційного навчання стало шоком більше для батьків, ніж для дітей. Адже їм, дорослим, довелося змінити звичні графіки, поділитися комп’ютером з дитиною, вчитися разом з нею.

     Як же відбувається навчання в початковій школі СЗШ № 25? Дистанційно!

     Наприклад, через Google Classroom. Це — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google (Gmail). Вчитель входить у систему та створює свій «Клас», розсилає всім учням посилання і … має можливість публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними.

     Не менш зручною є платформа для дистанційного навчання ClassDojo. Вона пристосована для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів, (А це дуже важливо! Особливо, коли в сім’ї декілька дітей і трансляція уроків або онлайн-зустрічі з вчителями відбуваються в один і той же час.) Принцип роботи простий і зручний: вчитель реєструється на платформі, створює свій «Клас», додає учнів та розсилає їм посилання на «Клас» (можна через Viber-групу, яка є у кожного класу). Комунікація вчителів і учнів відбувається наступним чином: учасники «Класу» мають можливість бачити публікації від вчителя в хронологічному порядку (це дещо схоже на звичну для дітей стрічку новин у соцмережах). Вчитель прикріплює до матеріалів та завдань PDF-файли, посилання на вебресурси. Все це діти з батьками переглядають у зручний для них час, виконують завдання і виставляють їх у вигляді писаних чи намальованих робіт, фотографій чи знятих коротких відео. Вчитель одразу може побачити, яке саме завдання виконав учень. Найцікавішим  стає гейміфікація навчання: кожен учень отримує аватарку у вигляді монстрика. Завдання монстрика — збирати бали за завдання. Так у вигляді гри молодші школярі навчаються цікаво і безстресово.

     Одне з найважливіших завдань початкової школи – соціалізація дітей, що, здавалось би, неможливо в умовах карантину. Але ClassDojo дає можливість спілкування, оцінювання робіт своїх однокласників, самооцінювання. Адже діти разом з батьками виставляють у стрічку селфі, фото та відео того, чим займаються вдома на карантині. А батьки мають можливість бачити роботи своєї дитини і стрічку із завданнями і коментарями від усіх, що дає можливість відстежити успішність дитини під час дистанційного навчання в динаміці.

     Потрібно щось пояснити у живому спілкуванні, дати контрольну чи перевірну роботу для всіх одночасно, створити ситуацію присутності на повноцінному уроці… – допомагає  Zoom! Це – сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку. Тут вчителі організовують спілкування, пояснення важкого для учнів матеріалу, перевірку виразного читання, написання диктантів, перевірку домашніх завдань для різної кількості учасників. До того ж відео-зустріч можна записати на комп’ютер і переглянути ще раз (якщо щось дитина забула чи не до кінця зрозуміла!).

     Блоги вчителів – теж важливий елемент дистанційного навчання. Вони дають можливість перейти за посиланням до навчальних матеріалів та завдань, які відображаються у зворотному хронологічному порядку. Кожен урок підписаний (число і тема), що дає можливість його перегляду у зручний для учнів час або повторного перегляду (якщо не все зрозумів). Дитина разом з батьками загружає на блог вчителя  (через коментар) виконані завдання. Також є можливість побачити роботи інших учнів та оцінити себе, визначити зони розвитку.

     Зворотній зв’язок у більшості випадків відбувається через закриті групи популярних месенджерів  та соціальних мереж: Viber, Telegram, Facebook. Також в закладі доцільно використовується дошка Padlet у спільному доступі. Це дуже цікавий спільний формат здавання робіт і для дітей, і для вчителів. Спеціальні формати зворотного зв’язку є і в програмах ClassDojo, Google Classroom. Комунікація з учнями та батьками відбувається також і на платформі Blogger.

     Отже, для молодших школярів не є проблемою навчатися дистанційно, навпаки – це нова цікава пригода для дитини, яка дає можливість навчатися будь-де і будь-коли, отримувати усі необхідні матеріали, повертатися до них у будь-який момент. А також спілкуватися і соціалізуватися, навіть на великій відстані! Дистанційне навчання – це один зі шляхів педагогіки партнерства, адже дозволяє безпосередньо залучати батьків до навчання та виховання.

 

 

 

Останні новини